چگونه در WORD فرمول نویسی کنیم
روانشناسی-پزشکی-سلامت-عمومی-جدیدترین خبرها-آموزش تایپ - برنامه نویسی - ورد - اکسل - فلش - هک - ترفند کامپیوتر-پاورپوینت-اکسز-اینترنت-یاهو-سخت فزار-نرم افزار
چگونه در WORD فرمول نویسی کنیم
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 12:2

یکی از سوالات متداول در مورد برنامه های Office مایکروسافت نحوه وارد کردن فرمول در این مجموعه برنامه می باشد که در این متن انجام آن را شرح خواهیم داد.

برنامه فرمول نویسی Miبرنامه فرمول نویسی Mcrosoft Equation یکی از اجزای مجموعه Office است که می توانید از آن در برنامه های Publisher ، Excel ، Power Point ، Word براحتی استفاده کنید. در این نوشته ما نحوه استفاده از Microsoft Equation را در برنامه word توضیح می دهم. در سایر برنامه های ذکر شده نیز به همین روش قابل استفاده است.

فرمول از اجزای استاندارد محیط word نیست و در اولین قدم برای استفاده از آن باید این موضوع را به word اطلاع دهید ، پس :

۱- از منوی Insert  Object را انتخاب کنید.

۲- در لیست Object های موجود گزینه Microsoft Equation 3.0 را انتخاب کنید.

 

* تذکر ۱ : با توجه به نحوه نصب برنامه Office ممکن است برنامه Microsoft Equation نصب نشده باشد. در صورتی که نام آن در لیست Object مشاهده نمی شود باید از سی دی نصب مجموعه Office استفاده کنید. بعد از وارد کردن سی دی برنامه Autorun اجرا شده و با توجه به اینکه برنامه office قبلا نصب شده، باید گزینه Modify را نتخاب نموده و سپس Microsoft Equation را نصب کنید

* تذکر ۲ : اگر از نسخه های قدیمی Office استفاده می کنید نسخه برنامه فرمول نویسی ۲٫۰ یا … خواهد بود.

 

حال برنامه تغییراتی می کند و یک باکس به جعبه ابزار به نام Equation در اختیار شما قرار می گیرد.

با استفاده از این جعبه ابزار انواع و اقسام فرمول های ریاضی در دسته بندی های مختلف در دسترس باشد. برای استفاده از آنها باید چشمک زن را در داخل باکس فرمول در جای مناسب قرار داده و سپس از جهبه ابزار اجزای مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در آن نقطه درج شود. در آخر باید حروف و علایم مربوطه را وارد نمایید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: