نصب ویندوز XP در کنار ویندوز ویستا بدون حذف نسخه اصلی- قسمت دوم و پایانی
روانشناسی-پزشکی-سلامت-عمومی-جدیدترین خبرها-آموزش تایپ - برنامه نویسی - ورد - اکسل - فلش - هک - ترفند کامپیوتر-پاورپوینت-اکسز-اینترنت-یاهو-سخت فزار-نرم افزار
نصب ویندوز XP در کنار ویندوز ویستا بدون حذف نسخه اصلی- قسمت دوم و پایانی
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 21:28

مرحله دوم - نصب ویندوز XP و تنظیمات مورد نیاز
این مرحله کار زیادی ندارد و فقط کمی طولانی هست و باید منتظر باشید تا XP نصب شود. وقتی شما در حال نصب ویندوز XP هستید در مراحل ابتدایی به این قسمت میرسید که where it is to be installed ، شما میتوانید پارتیشن های ایجاد شده در این قسمت را ببینید که با نام unallocated space مشخص شده است.


 


 

http://neosmart.net/downloads/softwa...CD%201.7.2.exe

برنامه را دانلود و اجرا کنید. در سمت چپ نرم افزار وارد بخش Add/Remove Entries شوید. در بخش Add an Entry و در صفحه Windows در لیست کشوی Version گزینه Windows NT/2k/XP/2k3 را انتخاب کنید. در لیست Drive نیز درایوی که XP را روی آن نصب کرده اید ( در اینجا E هست) انتخاب کنید. نام ویندوز را در بخش مربوطه مثلا Windows XP تایپ کنید.
روی دکمه Add Entry کلیک کنید و عملیات را Save کنید.
کار تمام شد. سیستم را reset کنید و هر دو سیستم عامل را در بوت منو مشاهده کنید و از dual booting خود لذت ببرید.

چنانچه بعدا بخواهید ویندوز XP را از سیستمتان پاک کنید و به حالت اول برگردید با همین نرم افزار entry ای که برای XP ساختید remove کنید و بعد از حذف نام XP در بوت منو ، میتوانید درایو آن را نیز فرمت کنید و یا پوشه های ویندوز را پاک کنید. در این صورت سیستم شما به روز اول باز می گردد

در این بخش کافی است با فشردن دکمه C روی کیبورد پارتیشن های خود را به دلخواه بسازید. ساختن آن ساده است و ما نمیخواهیم وارد مبحث نصب ویندوز XP شویم. اگر بلد نیستید با این قسمت کار کنید به کلی قید نصب رو بزنید چون نشون میده تابحال تجربه نصب ویندوز را نداشته اید و این کمی برای شما مشکل ساز هست. پس بهتر است اول بروید یک راهنمای نصب XP بخوانید و بعد اقدام به انجام این کار بکنید.
فقط چند نکته رو یادآوری میکنم :
 
1- حداقل 10 تا 20 گیگابایت برای پارتیشن جدید که میخواهید XP را نصب کنید فضا اختصاص بدهید.
 
2- در صفحه فرمت پارتیشن اگر سوالی از شما پرسید در باره FAT system ، گزینه NTFS را انتخاب کنید.
 
3- بر روی سیستم های جدید که چیپست اینتل دارند شما نیاز به یک سی دی ویندوز XP آپگرید شده با درایور های کنترلرهای اینتل دارید . پس اگر لپ تاپ شما جدید است اول یک سی دی XP تهیه کنید.
 
4- بندرت مشاهده شده روی بعضی سیستم ها بعد از نصب فایل های XP ، ویندوز کامپوننت های مبنی بر graphical User Interface یا GUI را لود میکند. و بعدا شما با پیغام A disk read error occurred - press Ctrl-Alt-Del to continue مواجه میشوید که از یک bootloader خراب حاصل میشود. برای رفع این مشکل نیازی به repair کردن دوباره XP و تعمیر MBR در محیط XP recovery console نیست. بلکه میتوانید در مراحل آخر این مشکل را با repair کردن بوت ویستا و با استفاده از easy BCD برطرف کنید.

پس از نصب XP ، ویندوز شما MBR را تغییر داده و به تنهایی لود میشود و دیگر اثری از Vista در صفحه بوت نیست. پس ما سعی میکنیم vista bootloder را دوباره راه اندازی کنیم. همانند اینکه شما اول XP و بعد ویستا را نصب کرده اید و از بوت منوی ویستا استفاده می کنید.

مرحله سوم - بازگردانی بوت منوی ویستا و انجام عملیات DUAL BOOTING
به مرحله یکی مانده به آخر رسیدیم. شما برای راه اندازی ویندوز ویستا از XP bootloader نمیتوانید استفاده کنید. پس شما Vista bootloader را در MBR پارتیشن C جایگزین میکنید و تنظیمات مربوط را برای راه اندازی دوباره XP در این سیستم جدید را انجام میدهید.

دوباره DVD ویستا را بوت کنید. در صفحه ای که از شما سوال میکند برای نصب ویستا (Install now ) شما در قسمت زیر صفحه روی Repair your computer کلیک کنید.

در مرحله بعد ، اینستالر به دنبال پارتیشنی میگردد که ویستا بروی آن نصب شده باشد که درایو C سیستم شما هست و فقط یکی می باشد. آن را انتخاب و روی next کلیک کنید.

در بخش System Recovery Options گزینه اول یعنی Startup Repair را انتخاب کنید. این بخش برای هنگامی هست که به دلیل آسیب دیدن و یا تعویض فایهای bootloader ویندوز شما بوت نمیشود مثل همین کاری که ما انجام دادیم. این گزینه بصورت خودکار کار خود را انجام میدهد.

در این قسمت اگر روی Click here for diagnostic and repair details کلیک کنید خلاصه ای از boot sector را به شما گزارش میدهد. روی close و سپس Finish کلیک کنید تا ویندوز ویستای شما بوت شود.

اما بعد از این دو حالت داریم : اول اینکه ویندوز XP در بوت جدید نیست و مستقیم وارد ویستا میشود. و دوم اینکه ویندوز XP شما هست اما وقتی روی آن کلیک میکنید پیغام خطا میدهد و بوت نمیشود و یا سیستم ریست میشود. پس ناچارا مجبوریم از برنامه زیر تحت ویستا استفاده و مسیر بوت ویندوز XP را برای آن مشخص کنیم.

مرحله چهارم - اضافه کردن ویندوز XP به منوی بوت توسط EASY BCD
شما در این مرحله باید از نرم افزار EasyBCD برای ادیت و تنظیم بوت منوی ویستا و معرفی مقادیر جدید استفاده کنید چون به دلیل محیط امن ویندوز ویستا، این برنامه به صورت محدود برای نفوذ و هک تنظیمات بوت منوی ویستا استفاده میشود. البته روش های دستی هم وجود دارد اما این برنامه همه چیز را به صورت خودکار و فقط با چند کلیک تنظیم میکند و نیازی نیست که لقمه را دور سرمان بگردانیم!

این برنامه را به صورت رایگان از لینک مستقیم زیر دریافت کنید :


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: