نکات کلیدی در طراحی و زیبا سازی کلیپ های فلش
روانشناسی-پزشکی-سلامت-عمومی-جدیدترین خبرها-آموزش تایپ - برنامه نویسی - ورد - اکسل - فلش - هک - ترفند کامپیوتر-پاورپوینت-اکسز-اینترنت-یاهو-سخت فزار-نرم افزار
نکات کلیدی در طراحی و زیبا سازی کلیپ های فلش
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 1:1

. یکی از مهمترین و اساسی ترین موضوع در ساخت کلیپ های فلش توجه به اندازه ، حجم و کیفیت عکس های به کار رفته می باشد . باید سعی شود تا آنجا که امکان پذیر است حجم عکس ها را طوری انتخاب کرد که علاوه بر حفظ کیفیت مطلوب ، حداقل حجم را دارا باشد . برای انجام این کار به صورت دستی می توان از برنامه معروف ACDsee استفاده نمود . در این برنامه به راحتی می توان کیفیت عکس ها و حجم ۀنها را به طور دستی تا آنجایی که به کیفیت عکس زیاد لطمه نخورد ، پایین آورد .

به این نکته باید توجه داشت که موقع پایین آوردن حجم عکس نبتید کیفیت آن را نادیده گرفت . اگر عکس مورد نظر از لحاظ حجمی بزگ است و با کم کردن حجم ، کیفیت نامطلوبی پیدا می کند بایداز آن صرف نظر کرد .


2. مهمترین نکته در پایین آوردن حجم کلیپ های طراحی شده ، کم کردن حجم آهنگ مورد نظر است . معمولا حجم هر آهنگ را می توان با برنامه های مختلفی مثل Juke Box به وسیله پایین آوردن کیفیت آن کم کرد . معمولا در بهترین حالت حجم MP3 مورد نظر به 10% حجم اولیه خواهد رسید ! هر آهنگ MP3 با تجه به مدت زمان آن حدود 3 تا 6 مگابایت حجم دارد . این آهنگ ها معمولا روی 256 kb و 128 kb هستند . با پایین آوردن کیفیت آن این عدد را تا 8 kb یا حتی کمتر هم می توان پایین آورد . با توجه به تجربیات خودم حداقل این عدد باید 16 kb باشد تا کمی کیفیت لازم را حفظ کند . برای آهنگ هایی که در سن خوانده شده حداقل این عدد باید 24 kb باشد . با انجام این کار مطمئن باشید یک آهنگ MP3 با حجم 5 مگابایت به حدود 500 تا 600 کیلو بایت تبدیل می شود .


3. یکی دیگر از مواردی که باعث زیبا تر شدن کلیپ های شما می شود ، استفاده از افکت های مختلف و متنوع برای تکست ها و عکس ها می باشد . این افکت ها خیلی در چشم گیر شدن کلیپ ها مفید است . با استفاده از برنامه های مختلف مثل Swish می توان این افکت ها را تولید کرد .


4. نکته مهم دیگر که بیشتر به ذوق و سلیقه سازنده کلیپ بر می گردد ، انتخاب آهنگ می باشد . یک کلیپ معمولی که از یک آهنگ زیبا درست شده باشد بسیار جلوه گر تر است تا یک کلیپ خوبی که با یک آهنگ معمولی درست می شود . پس سعی کنید تا آنجا که می شود روی انتخاب آهنگی که قصد دارید کلیپ آن را درست کنید تأمل بیشتری کنید .

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: