روانشناسی-پزشکی-سلامت-عمومی-جدیدترین خبرها-آموزش تایپ - برنامه نویسی - ورد - اکسل - فلش - هک - ترفند کامپیوتر-پاورپوینت-اکسز-اینترنت-یاهو-سخت فزار-نرم افزار
رفع اختلالات ویندوز با روشی جدید و کارآمد
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 11:33

گاهی اوقات برای ویندوز شما مشکل یا مشکلاتی پیش می‏آید که از یافتن راه حل آن عاجز می‏مانید. مثلاً به طور ناگهانی به هنگام کار با سیستم صفحه آبی مرگ نمایش پیدا می‏کند، ویندوز هنگ می‏کند و Explorer به شکل ناگهانی بسته می‏شود و... . این مشکلات آنقدر ادامه می‌یابند تا در نهایت تنها راه حل را در تعویض ویندوز می‏بینید؛ امری که برای هیچکس خوشایند نیست. اما در این ترفند قصد داریم راهی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن می‏توانید به علت واقعی هر اتفاق ریز و درشتی که در سیستم‏تان رخ می‏دهد پی ببرید! راهی بسیار ساده اما واقعاً کارآمد که در مواقع بحرانی به کمک شما می‏آید.
 

 


رنگ نقره ای زیبا به عنوان تم ویندوز XP
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 11:31

ویندوز XP به طور پیش فرض از قالب آبی رنگ معروف خودش استفاده میکند ، اما این تم هم به مرور خسته کننده و یکنواخت میشود ، با استفاده از این ترفند میتوانید از طریق رجیستری ، تم ویندوز را به رنگ نقره ای زیبایی تبدیل کنید.

 

بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا رجیستری ویندوز باز شود.
این مسیر را دنبال نمایید:

 

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ThemeManager


 

اکنون از قسمت سمت راست پنجره، ColorName  را یافته و بر روی آن دوبار کلیک کنید.

اکنون در قسمت Value Data به جای NormalColor عبارت Metallic را وارد نموده و OK کنید.

در پایان کامپیوتر را Restart نمایید تا این تغییر تاثیر خود را نشان دهد.


ساخت Setup به وسیله ویندوز XP و بدون نیاز به برنامه جانبی
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 11:30

یکی از دغدغه های اصلی برنامه نویسان و سازندگان محصولات و برنامه های کامیپوتری ساخت Setup برای نصب و Install برنامه ساخت شده بر روی سیستم کاربران است. برای این کار برنامه های مختلف و حرفه ای ساخته شده اما هر کدام این نرم افزارها دارای پیچیدگی های خاصی هستند. در این ترفند قصد داریم به معرفی یکی از ابزارهای مخفی ویندوز XP بپردازیم که با بهره گیری از آن میتوانید یک Setup تمام و کمال بسازید. بدون اینکه نیاز به برنامه جانبی دیگری داشته باشید.


ساخت آیکون بدون نام
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 11:28

یکی از قابلیت های جالبی که در ویندوز امکان انجام آن است ساخت آیکون های بدون نام برای فایل ها و فولدرهاست. با این ترفند شما میتوانید آیکونی بدون نام و تنها با یک شکل داشته باشید.

 

برای ساختن یک آیکون بدون نام

1.      ابتدا مطمئن باشید که کلید Num lock روشن باشد.

2.      بر روی آیکون مورد نظر کلیک کنید.

3.      سپس راست کلیک و Rename را انتخاب کنید.

4.      نام قبلی آیکون را پاک کنید.

5.      کلید Alt را بگیرید و عدد 0160 را تایپ کنید.

6.      سپس Enter بزنید ؛ شما یک آیکون بدون نام دارید


ساخت دو فولدر با نام یکسان در یک محل
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 21:43

حتماً شما نیز میدانید که در داخل محیط ویندوز و در یک محیط خاص مانند دسکتاپ یا پوشه My Documents نمیتوان دو فولدر با نام یکسان ساخت. چرا که از نظر منطقی و آدرس دهی در داخل ویندوز این کار شدنی نیست.

 

 

 

برای اینکار:

از طریق My Computer به محلی که قصد دارید دو فولدر با نام یکسان را بسازید بروید.

با راست کلیک و انتخاب New > Folder فولدر جدیدی ساخته و نام آن را به عنوان مثال Top Iran بگذارید.
همان طور که میبینید در این نام بین دو واژه Top و Iran یک فاصله توسط Space زده شده است.

حال مجددأ فولدر جدیدی ساخته و نام آن را این بار به صورت زیر قرار دهید:

واژه Tarfandestan را تایپ کنید سپس کلید Alt را گرفته و عدد 255 را وارد کنید (از کلیدهای سمت راست کیبورد استفاده کنید) ، خواهید دید که یک فاصله تایپ خواهد شد. حالا واژه Iran را وارد کنید.

با این کار شما دو فولدر با نام یکسان دارید که ظاهرأ نام یکسانی دارند اما در کاراکترهای وارد شده تفاوت باطنی وجود دارد.


ساخت فونت در ویندوز XP و ویستا با استفاده از یک ابزار مخفی
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 21:42

حتماً برای شما هم پیش آمده که اطلاعات و فایل هایی بر روی سیستمان داشته باشید که دوست دارید دور از دسترس دیگر کاربران قرار گیرد. در نتیجه برای مخفی کردن آنها، ممکن است فایل ها را در جایی پنهان کنید یا آنها را Hidden کنید. اما این کار چندان مطمئن نیست. زیرا تنها با یک جستجو در قسمت Search ویندوز میتوان به تمامی این فایل ها دسترسی پیدا کرد.هم اکنون قصد دارم روشی را به شما معرفی کنی که می توانید با آن به طور کاملأ مطمئن فایل ها را از دید Search ویندوز مخفی کنید.


ساخت یک قطع کننده اتوماتیک ارتباط از اینترنت
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 21:41

حتماً برای شما نیز پیش آمده است که قصد داشته باشید در زمان خاصی و به صورت اتوماتیک ازتباط خود را از اینترنت قطع کنید. به عنوان مثال بخواهید پس از دانلود نرم افزاری و یا پس از انجام عمل دریافت ویندوز به صورت اتوماتیک ارتباط خود را از اینترنت قطع کنید. با استفاده از این ترفند میتوانید این عمل را بدون نیاز به نرم افزار جانبی و از طریق خود ویندوز XP صورت دهید. این ترفند بر روی کانکشن های Dialup و PPPoE امکان پذیر است


ساخت یک میانبر جهت فعال و غیرفعال سازی دیوار آتشین در ویندوز
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 21:40

حتماً شما نیز با Firewall یا دیوار آتشین موجود در ویندوز XP و ویستا آشنایی دارید. وظیفه اصلی این Firewall در درجه اول تأمین امنیت سیستم شما در برابر حملات خارجی به ویندوز است. اما این قابلیت همواره تأثیر مثبت ندارد و گاهی لازم میشود که آن را غیرفعال نماییم. جهت فعال سازی و غیرفعال سازی دیوار آتشین در ویندوز بایستی ابتدا به Control Panel و سپس Windows Firewall رفته و آن را فعال کنیم که این راه تا حدودی طولانی است. هم اکنون قصد داریم روشی میانبر از طریق ساخت Shortcut در ویندوز جهت فعال و غیرفعال نمودن Firewall برای شما بازگو کنیم که با بهره گیری از آن میتوانید تنها با یک دوبار کلیک بر روی آیکون مربوطه بر روی دسکتاپ دیوار آتشین را فعال نمایید و یا بلعکس.


سرعت اینترنت Dial-up خود را بالا ببرید
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 21:38

در این ترفند قصد داریم روشی کارآمد را به شما معرفی کنیم که بهره گیری از آن میتوانید سرعت اینترنت شما بالاتر خواهد رفت. این کار از طریق تنظیمات مودم شما صورت خواهد گرفت، در نتیجه تنها برای کاربران Dialup قابل استفاده است.


سه راه مختلف جهت پی بردن به آخرین تاریخ و زمان خاموش شدن کامپیوتر
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 21:36

آیا تاکنون پیش آمده است که بخواهید به تاریخ و زمان دقیق آخرین باری که کامپیوتر Shutdown شده است پی ببرید؟ در این ترفند قصد داریم نحوه پی بردن به این موضوع را از طریق 3 راه مختلف در ویندوزهای XP و ویستا بررسی نماییم.


شماره سریال جادویی برای تمامی نسخ ویندوز XP
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 21:35

آیا برای شما نیز پیش آمده که به هنگام نصب ویندوز XP ، شماره سریالی در اختیار نداشته باشید؟ یا شماره سریال را فراموش کرده باشید؟ و یا حتی شماره سریال مخصوص ویندوز XP نیز بیابید اما با آن هم نتوانید کاری از پیش برید؟ مهم نیست ویندوز مربوط به چه سالی باشد ، با این شماره سریال هر ویندوزی را میتوانید نصب کنید.

 

 

به هنگام نصب اولیه ویندوز XP ، از شما تقاضای وارد کردن شماره سریال میشود.

سریال جادویی عبارت است از:

 

Jbc46-q42fd-pggmc-kp38y-6mqd8


سه روش بالا بردن سرعت بوت
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 21:33

با توجه به اینكه ویندوز XP تبدیل به یكی از عمومی ترین ویندوزهای مورد استفاده توسط كاربران مختلف گشته است ، و با توجه به اینكه سیستم های مختلف با قدرتهای متفاوتی از این ویندوز استفاده مینمایند ، بنابراین شما میتوانید با این روشها در واقع ویندوز XP خود را با شرایط سیستم خود مطابقت داده و بهترین نتیجه و استفاده را از آن داشته باشید. در این ترفند قصد داریم 3 روش بسیار کارآمد را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید سرعت بوت یا بالا آمدن ویندوز XP خود را به طرز چشمگیری افزایش دهید.


ضبط کننده قدم به قدم مشکلات در ویندوز 7
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 21:31

فرض کنید در محیط ویندوز به مشکلی برخورده‏اید که خود از عهده حل آن بر نمی‏آیید.   اما اگر ویندوز شما 7 است، باید بدانید که در این ویندوز قابلیتی دقیقاً به همین منظور ایجاد شده است. این برنامه موجود در ویندوز 7، Problem Steps Recorder یا به اختصار PSR نام دارد که می‏توان آن را ضبط کننده قدم به قدم مشکلات نامید. با استفاده از PSR شما می‏توانید به صورت تصویری مشکل پیش آمده را ذخیره کنید، در محل مورد نظر خود توضیحی درباره مشکل بدهید و در نهایت آن را به صورت تصاویر ممتد ذخیره کرده و فایل نهایی را که یک فایل با اطلاعات کامل است را در اختیار سایر کاربران قرار دهید تا آنها نیز با مشاهده این فایل به طور کامل مشکل شما را دریابند و راهنمایی‏تان کنند.