روانشناسی-پزشکی-سلامت-عمومی-جدیدترین خبرها-آموزش تایپ - برنامه نویسی - ورد - اکسل - فلش - هک - ترفند کامپیوتر-پاورپوینت-اکسز-اینترنت-یاهو-سخت فزار-نرم افزار
حل مشکل کند باز شدن صفحات اینترنتی در مرورگر IE8
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 22:32

در صورتی که از نسخه 8 مرورگر Internet Explorer استفاده می‏کنید ممکن است به این مشکل برخورده باشید که مرورگر به طور غیرعادی صفحات اینترنت را کند باز می‏کند. این موضوع به هنگامی که چندین تب را باز کرده‏اید نیز شدت بیشتری می‏گیرد. این مشکل می‏تواند از رجیستر نشدن یکی از فایل‏های هسته‏ای اینترنت اکسپلورر در هنگام نصب ناشی شده باشد. هم اکنون قصد داریم به معرفی ترفندی ساده جهت حل این مشکل بپردازیم. اگر حس می‏کنید سرعت لود صفحات در IE8 کم است، این ترفند را حتماً آزمایش کنید.


خاموش کردن کامپیوتر و خروج از ویندوز XP به شکل سریعتر
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 22:30

شاید ویندوز XP شما هم به این مشکل دچار شده باشد که هنگام خاموش کردن سیستم، مدت زمانی نسبتأ زیادی طول بکشد تا کامپیوتر به طور کامل خاموش شود. اما نگران نباشید، با استفاده از این ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد می توانید کاری کنید که سرعت خاموش شدن کامپیوترتان تا چندین برابر سریع تر شود.

 

بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و عبارت regedit را وارد نموده و Enter بزنید تا ویرایشگر رجیستری ویندوز باز شود.
به مسیر زیر بروید:


خواب زمستانی ویندوز XP
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 22:27

یکی از قابلیتهای جالبی که در ویندوز XP موجود است خواب زمستانی یا Hibernate است. با استفاده از این گزینه شما میتوانید سیستم خود را کاملأ خاموش کنید با این تفاوت که تمام برنامه ها و فایلهای اجرایی تحت ویندوز به همان حالت باز در حالت اجرا باقی میمانند و دیگر نیازی به بستن تک تک آنها نخواهید داشت. در این ترفند به معرفی نحوه فعال سازی Hibernate می پردازیم.


در پشت صفحه بوت ویندوز XP چه میگذرد؟
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 22:26

هنگامی که شما سیستم خود را روشن میکنید ، پس از انتخاب ویندوز XP از میان لیست سیستم عامل ها ، وارد صفحه لود ویندوز خواهید شد. به طوریکه در صفحه سیاه رنگی نوشته ویندوز دیده میشود داخل کادری نقطه چین های آبی به حرکت در می آیند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این زمان ویندوز مشغول اجرای چه پروسه های کاری است. هم اکنون قصد داریم با ترفندی ساده پشت پرده این صفحه را به شما نشان بدهیم.


در مورد DVD های DVD+R و DVD-R بیشتر بدانید
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 22:25

دی وی دی (DVD) که ابتدا به آن Digital Video Disc  می گفتند، اینک به Digital Versatile Disc تغییر نام داده است و نوعی فرمت ضبط و پخش مخصوص برای کامپیوتر، دستگاه های صوتی و فیلم می باشد.

DVD ظاهری شبیه به CD دارد که قطر آن 120 میلی متر است و 1.2 میلی متر هم ضخامت دارد. اما برخلاف CD، دیسک های DVD، می توانند یک طرفه یا دوطرفه باشند. در ضمن هر دو طرف DVD می تواند حاوی یک لایه نامرئی برای افزایش ظرفیت ذخیره دیسک باشد. در هر طرف دیسک، DVD می تواند تا بیش از 13 برابر CD استاندارد، اطلاعات ذخیره کند(یعنی 13 ضربدر 700 مگابایت)


درباره هارددیسک بیشتر بدانیم
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 22:24

علاوه بر هارددیسک‌هایی که در بازار برای عموم عرضه شده‌اند، گونه‌های دیگری نیز تولید می‌شوند که برای کاربری‌های مختلف، مشخصه‌های ویژه‌ای دارند.

در این نشست سعی داریم درباره انواع و اقسام هارددیسک‌ها صحبت کنیم. راستش را بخواهید پرداختن به این موضوع از زمانی در ذهن حقیر جای گرفت که شیوه خرید هارددیسک در بازارهای داخلی را از نزدیک مشاهده کردم و تصمیم گرفتم تا وضعیت هارددیسک‌ها را تشریح کنم.

● دور در دقیقه(RPM)

اساس کار هارددیسک‌ها برای ذخیره‌سازی و بازیابی اطلاعات بر رفتار قطعات مکانیکی پلاتر و هد استوار است. ناگفته نماند که مشکلات اصلی هارددیسک‌ها که هم‌اکنون ضعف بزرگ این قطعات شمرده می‌شوند با این دو بخش در ارتباط است. پلاتر قطعه‌ای دایره‌ای شکل است که سطوح بالا و پایین آن محل قرارگیری داده‌ها هستند. هر هارددیسک به ‌طور معمول دو برابر تعداد پلاترهای خود، هد خواندن و نوشتن یکی برای رو و یکی برای زیر پلاتر دارد. شیوه کار این‌چنین است که جناب پلاتر با سرعتی مشخص می‌چرخد و هد خواندن و نوشتن نیز سطح دیسک را همانند برف پاک‌کن جارو می‌کند. این را نیز می‌دانید که سطح هر دیسک به‌ صورت فرضی به دایره‌های متحدالمرکز تقسیم می‌شود. این دایره‌ها توسط شعاع‌های منظمی که به‌ صورت فرضی از مرکز پلاتر رسم می‌شوند...


دریافت فایل‏های کرک از اینترنت و تشخیص ویروسی بودن آنها
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 22:22

ممکن است شما نیز تا به حال در جستجوی کرک برنامه ها و بازی ها بوده اید، اما متاسفانه سایتهای بسیاری وجود دارد که از این حربه برای فریب کاربران استفاده میکنند و برنامه های آلوده به ویروس خود را به جای کرک های برنامه ها برای دانلود قرار میدهند. در این ترفند قصد داریم روشهای مفیدی را معرفی کنیم که میتوانید این کرکهای آلوده را که حتی بسیاری از آنتی ویروس ها در تشخیص آنها ناکام هستند، خودتان تشخیص دهید و از دیگر از این طریق ویروسی نشوید.

 

برای استفاده از کرک این سایتها باید به موارد زیر توجه کرد:


دستورات میانبر برای مسیرهای اصلی ویندوز XP
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 22:20

حتماً شما نیز دوست دارید هر چه سریع تر با رایانه خود کار کنید. یکی از راههای افزایش سرعت کار با کامپیوتر و دستیابی زودتر به اطلاعات، استفاده از دستورات میانبر خاصی است که با استفاده از آنها میتوانید تنها با تایپ یک عبارت، به یکی از مسیرهای اصلی موجود در ویندوز دست یابید. کافی است این دستورها را در Run ویندوز و یا نوار آدرس موجود در Explorer تایپ کنید.

 

از منوی Start به Run رفته و در محیط Run به تایپ این دستورات بپردازید و یا My Computer را باز کرده و در نوار آدرس این دستورات را تایپ کنید.


دو ترفند داغ در ویندوز 7
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 22:18

در حالیکه تنها چند روز از پیش نمایش نسخه آزمایشی ویندوز جدید مایکروسافت با نام "ویندوز 7" میگذرد نسخه آزمایشی این ویندوز در اینترنت به طور غیرقانونی در دسترس همگان قرار گرفته است. به طوریکه شما نیز هم اکنون میتوانید نسخه آزمایشی ویندوز 7 را از طریق لینک های پخش شده در اینترنت دانلود و نصب کنید. Windows 7 نسل جدیدی از خانواده ویندوزهای مایکروسافت بوده که طبق اعلام مایکروسافت در ماه ژوئن 2009 میلادی به طور رسمی به بازار عرضه میشود. این ویندوز هفتمین ویندوز شرکت مایکروسافت بوده و به همین دلیل نیز "ویندوز 7" نامگذاری شده است و آن به مانند ویندوز ویستا در دو نگارش متفاوت 32 بیتی و 64 بیتی ارائه میشود.

باز کردن قفل Taskbar جدید در ویندوز 7

در ویندوز 7، به جای نوار وظیفه یا Taskbar سنتی یک نوار جدیدتری با عنوان Aero Shake قرار داده شده است که البته به طور پیش فرض فعال نیست. این موضوع (ترفندستان) به دلیل عدم پایدار بودن این Taskbar جدید است و قطعأ در نسخه نهایی به طور پیش فرض در ویندوز 7 قرار داده میشود. با این حال شما میتوانید قفل آن را باز کرده و از آن استفاده کرده و لذت ببرید. بدین منظور:


برطرف کردن صدای Beep اخطار که از اسپیکر خارج میشود
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 21:32

ممکن شما نیز با صدای سوت کوتاهی که از اسپیکر کامپیوترتان به دلایل مختلف پخش می شود برخورد داشته اید. به اینگونه صداها در اصطلاح Beep گفته می شود. در این مطلب قصد دارم به معرفی روشی ساده از طریق رجیستری بپردازم که با بهرگیری از آن میتوانید برای همیشه از دست این سوت آزار دهنده رهایی یابید.

 

بدین منظور:

از منوی Start وارد Run شده و دستور regedit را وارد کرده و Enter بزنید تا وارد ویرایشگر رجیستری شوید.
اکنون به آدرس زیر بروید:

 

HKEY_CURRENT_USER/Control Panel/Sound


اکنون از قسمت دیگر پنجره ، بر روی Beep دوبار کلیک کنید و در پنجره باز شده در قسمت Value data ، عبارت yes را به no تبدیل کرده و دکمه OK را بزنید.

همچنین این کار را در مسیر زیر نیز صورت دهید:

 

HKEY_USERS.DEFAULT/Control Panel/Sound


سپس از رجیستری خارج شده و سیستم را مجدد راه اندازی نمایید.


دیگر از طریق ایمیل ویروسی نشوید!
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 11:39

یکی از ساده ترین روشهای هکرها و ویروس نویسان، استفاده از پست الکترونیکی یا ایمیل برای به خطر انداختن امنیت کاربران است. این روش هر اندازه که ساده صورت میگیرد به همان سادگی نیز قابل تشخیص است. چرا که تنها با متون خاص شما را ترقیب به دریافت فایل الصاقی یا کلیک روی یک لینک میکنند. در این ترفند قصد داریم دست این افراد را برای شما رو کنیم تا دیگر به ساده ترین شکل دچار مشکلات امنیتی نشوید.

 

یک مشکل بسیار گسترده در اینترنت وجود دارد و آن پیغامهای الکترونیکی که در مورد یک ویروس هشدار می دهند و این هشدار در مورد یک Email با یک عنوان (Subject) مشخص می باشد که این Emailها ویروس های خطرناک هستند و به کامپیوتر شما آسیب می رسانند.

مثال:

Please do not open up any mail that has this title.
It will erase your whole hard drive. This is a new
e-mail virus and not a lot of people know about
it, just let everyone know, so they won't be a victim.
Please forward this e-mail to you friends!!!
Remember the title: JOIN THE CREW.


راه حلی دیگر به جای Restart ویندوز
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 11:36

حتماً برای شما نیز پیش آمده است که به هر دلیلی مانند تغییر تنظیمات سیستمی ، مجبور به رستارت سیستم هستید. اما ممکن است امکان بستن برنامه های باز را نداشته باشید. در این مواقع از راه حل دیگری نیز میتوانید استفاده کنید که در این ترفند به معرفی آن میپردازیم.

 

برای اینکار:

از منوی Start وارد Run شوید.

دستور gpupdate /force را وارد کرده و Enter بزنید.

سپس صبر کنید تا پنجره مربوطه باز و سپس بسته شود


رایت CD به وسیله ویندوز XP
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 11:35

یکی از قابلیت هایی که برای اولین بار در ویندوز XP رونمایی شد امکان رایت CD به وسیله خود ویندوز و بدون نیاز به برنامه جانبی است. در نتیجه اگر ویندوز شما XP است و یک CD-Writer نیز در اختیار دارید میتوانید CDهای خود را به سادگی رایت کنید. در این ترفند به معرفی این قابلیت میپردازیم.