روانشناسی-پزشکی-سلامت-عمومی-جدیدترین خبرها-آموزش تایپ - برنامه نویسی - ورد - اکسل - فلش - هک - ترفند کامپیوتر-پاورپوینت-اکسز-اینترنت-یاهو-سخت فزار-نرم افزار
تغییر پسورد ویندوز XP بدون دانستن پسورد قبلی
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 14:58

همون طور که میدانید برای تغییر پسورد در ویندوز XP، بایستی پسورد قبلی را تایپ کرده و سپس پسورد جدید را جایگزین نمایید. شما می توانید با استفاد از این ترفند بدون نیاز به دانستن پسورد قبلی، پسورد جدیدی را بر روی حساب کاربری خود در ویندوز XP قرار دهید. البته به شرطی که در حساب کاربری خود حضور داشته باشید.


تغییر پسوند فایل = مخفی كردن فایل!
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 14:57

با استفاده از ترفندی که هم اکنون به شما معرفی خواهیم کرد میتوانید بدون نیاز به نرم افزار خاصی و از طریقی ترفندی ساده فایلهای خود را مخفی سازید. جالبی این ترفند اینجاست که همگی افراد میتوانند آیکون این فایل را مشاهده کنند اما فقط فقط خود شما قادر خواهید بود که آن را اجرا یا نمایش دهید. همچنین با این کار دیگر فایل مورد نظر در Search ویندوز نیز نمایان نخواهد شد.


تغییر دادن نشانگر ماوس در Microsoft Word
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 14:56

قصد داریم تا هم‏اکنون به معرفی یک ترفند کوچک و ساده اما جالب در نرم افزار Microsoft Office Word بپردازیم. با استفاده از این ترفند می‏توانید نشانگر ماوس را از شکل پیش فرض ویندوز به شکلی دیگر تغییر دهید. این ترفند بر روی نسخه های 2003 و 2007 برنامه  Word قابل انجام است.


تغییر رنگ قالب نرم‏افزارهای آفیس 2007
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 14:55

در صورتی که با برنامه‏های مجموعه نرم‏افزاری آفیس 2007، نظیر Word یا Excel کار کرده باشید، حتماً می‏دانید این برنامه‏ها در ظاهر جدید خود، دارای یک قالب آبی رنگ شفاف هستند. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‏اید که جهت تنوع می‏توان رنگ این قالب را از آبی به رنگی دیگر تغییر داد؟ در این ترفند قصد داریم نحوه تغییر رنگ قالب نرم‏افزارهای آفیس 2007 به رنگ مشکی یا نقره‏ای زیبایی را بیان نماییم.


تغییر شماره سرویس پک ویندوز از طریق رجیستری
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 14:54

همان‏طور که می‏دانید ویندوزهایی نظیر XP و ویستا دارای سرویس پک‏های مختلفی هستند. سرویس پک‏ها در اصل مجموعه‏ای از به روزرسانی‏های نرم‏افزاری‏اند که در طی زمان‏های مختلف از جانب مایکروسافت عرضه می‏شوند. این بسته‏های نرم‏افزاری امنیت، ثبات و سازگاری ویندوز را بهبود می‏بخشند. ممکن است شما گاهی قصد نصب یک نرم‏افزار یا بازی خاص را داشته باشید، اما به دلیل قدیمی بودن سرویس پک ویندوز امکان این کار مهیا نباشد؛ در این زمان چه می‏کنید؟ آیا چاره‏ای به جز نصب سرویس پک جدید وجود ندارد؟ شما با استفاده از این ترفند می‏توانید عنوان یا شماره سرویس پک ویندوز خود را تغییر دهید و این مشکل را بدون نصب سرویس پک جدید حل کنید. به عنوان مثال بازی GTA IV تنها بر روی سرویس پک 3 ویندوز XP قابل نصب است. یعنی اگر ویندوز XP شما سرویس پک 2 باشد بازی نصب نخواهد شد. با استفاده از این ترفند می‏توانید سرویس پک 2 ویندوز را به 3 تغییر دهید، بدون آنکه سرویس پک 3 را نصب کنید و در نهایت نیز بازی را بدون مشکل نصب نمایید. لازم به ذکر است این کار از طریق رجیستری ویندوز صورت می‏پذیرد.


تغییر صداهای پیش فرض محیط ویندوز XP
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 14:53

قصد دارم ترفندی را به شما معرفی کنم که با استفاده از آن میتوانید به جای پخش موزیک خسته کننده اول ویندوز XP ، آهنگ مورد علاقه خودتان را پخش کنید. همچنین شما میتوانید با بهره گیری از این ترفند صدای قسمت های دیگر ویندوز XP را نیز عوض کنید.


تغییر کاربرد کلید Power موجود بر روی کیس
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 14:52

حتماً شما نیز گاهی ناچارأ مجبور به استفاده از دکمه Power موجود بر روی کیس شده‌اید. این دکمه به همراه دکمه Reset بر روی کلیه کامپیوترهای شخصی وجود دارد. کاربرد این دو دکمه نیز تاحدودی واضح است. از دکمه Reset جهت بازنشانی سیستم و از کلید Power نیز جهت روشن کردن کامپیوتر استفاده می‌شود. اما اگر هنگامی که کامپیوتر روشن است دکمه Power را بزنید چه اتفاقی می‌افتد؟ اگر از ویندوز XP استفاده می‌کنید به طور پیش فرض کلیه برنامه‌های فعال بسته شده و ویندوز Shutdown می‌شود. اما آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توان با استفاده از دکمه Power ویندوز را به حالت Standby درآورد و یا حتی آن را Hibernate کرد؟ هم‌اکنون به معرفی این ترفند ساده در ویندوز XP می‌پردازیم.


تغییر مدت زمان مشاهده منوی انتخاب ویندوزها
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 14:51

هنگام روشن شدن کامپیوتر در صورتی که بر روی کامپیوتر دو یا چند ویندوز نصب شده باشد، شما به تعداد ویندوزها گزینه خواهید دید که جهت انتخاب و ورود ویندوز مورد نظر است. در پایین این قسمت هم مدت زمانی را که به صورت خودکار وارد ویندوز اولی خواهد شد را نمایش میدهد که معمولا به طور پیش فرض 30 ثانیه است. با بهره گیری از این ترفند که در محیط ویندوز XP صورت میگیرد شما می توانید این مدت زمان را تغییر داده و یا حذف کنید.


تغییر نام دسته جمعی فایل ها در ویندوز
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 14:50

با استفاده از این ترفند میتوانید نام کلیه فایل ها اعم از عکس، متن، موزیک و... را تغییر دسته جمعی دهید. به این شکل که یک نام به فایل تخصیص یافته و بقیه فایلهای انتخابی، شماره های بعدی آن فایل میشوند. به عنوان مثال

 (File(1) ,File(2) ,File(3),....)

 

برای این کار :

ابتدا تمام فایلهایی را که میخواهید تغییر نام دهید به وسیله ماوس به حالت انتخاب دربیاورید (برای اینکار میتوانید از ترکیب ماوس و کلید Ctrl کیبورد نیز استفاده کنید(

بر روی یکی از فایل ها راست کلیک کرده و Rename را انتخاب کنید.

سپس نامی که قصد دارید فایلهای انتخابی به آن تغییر کنند را وارد کنید.

در نهایت کلید Enter را بزنید تا نام فایلها تغییر کند.


تقسیم یک خط اینترنت بین چند کامپیوتر
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 22:41

ابتدا یاد آوری می کنم که ارتباط بین کامپیوتر ها به سه روش ممکن است:

روش اول

از طریق کابل شبکه (RJ-45) که برای این نوع اشتراک به تعدادی از این کابل ها و یک دستگاه تقسیم کننده یا HUB نیاز دارید.

تعداد پورت های HUB باید(حداقل یکی بیشتر از تعداد کامپیوترهای شما باشد) مگر اینکه از یکی از خود کامپیوترها برای تقسیم اینترنت استفاده کنید

استفاده از این کابل ها بهترین، ارزانترین و پرطرفدارترین روش برای تشکیل شبکه است. اشکال این روش نیاز به سیم کشی است.


تکنولوژی سی پی یو های دو هسته‌ای
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 22:39

در چندین سال گذشته پیشرفت های جدیدی در طراحی پروسسورها، بویژه از طرف شرکت AMD حاصل شد. این شرکت علاوه بر اینکه یک cpu با طراحی کاملا ً۶۴ بیتی عرضه کرد که باعث برتری یافتن این شرکت در بازار کامپیوترهای رومیزی پیشرفته گردید، همچنین در حذف کنترل کننده های حافظه (MCH) پیشقدم شد که در عملکرد۶۴ Athlon و چیپهای optron یک پیشرفت قابل ملاحظه نسبت به پروسسورهای intel به حساب می آید. اینتل به طور متقابل پروسسور سازگار ۶۴ بیتی را عرضه نمود. به تازگی نیز هر دو شرکت پردازشگرهای دوهسته ای را عرضه نموده اند، این پروسسورها بهتر از آن چیزی که شما انتظار دارید کار می کنند. پروسسورهای اینتل و AMD هر دو دارای دو هسته پروسسور، در حال کار در یک قالب می باشند که هر یک از هسته ها به صورت مستقل توابع و پردازشهای داده را انجام می دهند (در مورد اینتل این مورد کامل تر است) و هر دو این هسته ها توسط نرم افزار سیستم عامل هم آهنگ می گردند.


تمدید کردن مدت زمان نسخه آزمایشی ویندوز ویستا تا 120 روز به شکلی کاملأ قانونی
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 22:36

ویندوز ویستا را میتوان اولی سیستم عاملی نامید که پس از عرضه دارای یک نسخه Trial یا آزمایشی 30 روز است.بدین شکل که پس از پایان مدت مقرر ، امکان استفاده از آن از بین میرود و شما برای فعال سازی آن باید حتماً به شکلی کاملأ قانونی این ویندوز را خریداری کرده باشید. در کشور ما به دلیل عدم وجود قانون کپی رایت ، برای رفع این مشکل پچ ها و کرک های متعددی ساخته شده است که به آسانی این محدودیت زمانی را از بین میبرد و شما میتوانید بدون مشکل از ویندوز ویستا استفاده کنید. اما طبعأ این راه ها غیر قانونی هستند! اما برای رفع این مشکل یک راه بسیار عالی و صد البته کاملأ قانونی وجود دارد! ابزار مخفی در درون ویندوز ویستا توسط خود شرکت مایکروسافت نهفته است که با استفاده از آن میتوانید مهلت 30 روز خود را تا 120 روز تمدید کنید.

در صورتی که نسخه آزمایشی ویندوز ویستا را نصب کرده اید ابتدا باید اطلاع پیدا کنید که چند روز از مهلت 30 روز شما باقی مانده است.

بدین منظور از منوی Start بر روی آیکون Computer راست کلیک کنید. در اینجا شما اطلاعات اساسی ویندوز خود را مشاهده میکنید.

در قسمت Windows Activation تعداد روزهای باقی مانده از فعالیت ویندوز را ملاحظه میکنید.

حال برای تمدید این مدت زمان چه باید کرد؟ این موضوع را از دو جهت باید بررسی کرد ، زمانی که هنوز مهلت 30 روز شما تمام نشده است و میتوانید از کلیه قسمتهای ویندوز بدون محدودیت استفاده کنید و حالت دوم یعنی مدت زمان Active بودن ویندوز شما به پایان رسیده است و به نوعی ویندوز Lock شده است.


تنظیماتی بهتر برای ویندوز XP
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 22:35

در اینجا چند توصیه مفید در اختیارتان قرار می دهیم تا کارایی یک یا چند قسمت از ویندوز XP خود را افزایش دهید. اگر از کامپیوتر خود به صورت شخصی استفاده می کنید و کامپیوتر شما در داخل شبکه ای نمی باشد، میتوانید با انجام تغییرات ذیل، Windows XP خود را سریعتر و مطمئن تر کنید.

 

بدین منظور:

ابتدا به Control Panel > Administrative Tools > Services بروید:

سپس با خیالی آسوده گزینه های زیر را با راست کلیک و انتخاب Stop متوقف کنید. سپس بر روی هر یک دوبار کلیک کرده و Startup type را بر روی Disabled تعیین کنید.