روانشناسی-پزشکی-سلامت-عمومی-جدیدترین خبرها-آموزش تایپ - برنامه نویسی - ورد - اکسل - فلش - هک - ترفند کامپیوتر-پاورپوینت-اکسز-اینترنت-یاهو-سخت فزار-نرم افزار
بالا بردن سرعت اینترنت با یک دستور ساده در ویندوز XP
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:4

در ویندوز XP قابلیتی وجود دارد به نام Packet Scheduler که این موضوع 20% از پهنای باند اینترنت شما را میگیرد. در صورتی که به این قابلیت نیازی ندارید با طی کردن غیرفعال کردن آن میتوانید با آزاد کردن پهنای باند گرفته شده سرعت اینترنت خود را تا حد چشمگیری بالا ببرید. در صورتی که از سرعت اینترنت خود ناراضی هستید از این ترفند بهره بگیرید.


بالا بردن سرعت پردازش اطلاعات در ویندوز XP با غیرفعال نمودن جلوه‏های بصری
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:3

Effects، افکت های بصری هستند که در درون ویندوز XP به طور پیش فرض گنجانده شده اند و شامل افکت های منوها، سایه موس، سبک های بصری موجود بر روی دکمه ها و سایه های آیکون ها می باشد. این افکت ها با این که کم هستند اما ممکن است بر روی سیستم های قدیمی به خوبی اجرا نشوند و علاوه بر آن از سرعت پردازش اطلاعات ویندوز بکاهند. پس در صورتی که چندان به زیبایی ویندوز خود اهمیت نمیدهید و سرعت ویندوز برای شما مهم تر است، این ترفند را اجرا کنید.


بالا بردن کیفیت آیکن های ویندوز XP از طریق رجیستری
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:2

ویندوز XP به طور پیش فرض و برای استفاده یکسان کاربران مختلف مقداری از زیبایی های ویندوز خود را کاسته است. یکی از این موارد کیفیت آیکن ها است. در صورتی که میخواهید آیکن‌های موجود در ویندوز و برنامه‌های مختلف را با کیفیت تصویری بالا و به همراه جزئیات مشاهده کنید؛ با استفاده از این ترفند تمامی آیکن‌ها با Resolution بالا و به صورت درخشان نمایش داده خواهند شد.


برداشتن Recycle Bin از روی صفحه دسکتاپ
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 19:0

پس از نصب ویندوز ، اولین آیکونی که کاربران بر روی صفحه دسکتاپ خود مشاهده میکنند ، آیکون سطل آشغال یا Recycle Bin است. اما این شورتکات تا حدودی با شورتکات های دیگری که بر روی دسکتاپ ایجاد میشوند متفاوت است. Recycle Bin به راحتی پاک نمیشود!  در این روش به معرفی روش برداشتن و حذف Recycle Bin از روی صفحه دسکتاپ خواهیم پرداخت.


بررسی پارامترهای لازم در خصوص انتخاب هارد دیسک
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 18:58

هارد دیسک (Hard disk ) ، یکی از مهمترین عناصر سخت افزاری درکامپیوتر پس از پردازنده و حافظه است. از هارد دیسک ، بمنظور ذخیره سازی اطلاعات استفاده می گردد . اطلاعات مربوط به راه اندازی سیستم ، برنامه ها و داده ها، جملگی بر روی هارد دیسک ذخیره می گردند. در زمان انجام برخی عملیات خاص توسط کامپیوتر، نظیر ویرایش فیلم ها ، بازی های کامپیوتری و یا پخش موزیک ، استفاده از یک هارد دیسک با ظرفیت بالا، سرعت مناسب و قابل اطمینان ، بطرز محسوسی بهبود محیط عملیاتی خصوصا" ذخیره و بازیابی اطلاعات را بدنبال خواهد داشت . در سالیان اخیر تکنولوژی ساخت هارد دیسک بسرعت و در ابعاد متفاوت رشد و گسترش یافته است . در این مقاله ، به بررسی پارامترهای لازم در خصوص انتخاب یک هارد دیسک خواهیم پرداخت .


تایپ فارسی اعداد در محیط ویندوز XP
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 15:8

ممکن است در ویندوز شما نیز به هنگام تایپ، اعداد به صورت انگلیسی تایپ شوند، حتی زمانی که زبان ویندوز بر روی فارسی قرار گرفته باشد! این موضوع ممکن است چندان مورد پسند شما نباشد. قصد داریم ترفندی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن میتوانید اعداد را نیز به هنگام تایپ فارسی تایپ کنید.

 

برای این کار:

1-      از منوی Start به Control Panel بروید.

2-      بر روی Regional and Language Options دوبار کلیک کنید.

3-      در تب Regional Options زبان Farsi را انتخاب کنید و سپس کلید Customize را بزنید.

4-       در آنجا در صفحه Numbers در قسمت Standard Digits اعداد فارسی را انتخاب کنید.


تایپ کردن به وسیله موس در ویندوز XP
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 15:7

با استفاده از این ترفند میتوانید بدون نیاز به کیبورد متصل به رایانه تان و تنها از طریق ماوس و استفاده از ویندوز XP به راحتی تایپ نمایید. این ابزار موجود در ویندوز XP، در اصل یک کیبورد مجازی را برای شما فراهم خواهد آورد.

 

برای این کار:

کافی است از منوی Start به Run بروید.

در محیط Run دستور OSK را تایپ نموده و Enter را بزنید.

خواهید دید که یک صفحه کلید برای شما باز خواهد شد.

برای تغییر دکمه ها هم به زبان دیگر مثل فارسی میتوانید از کلیدهای ترکیبی Alt + Shift استفاده نمایید.


تبدیل فایل exe به jpg با استفاده از یک ترفند کوچک!
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 15:6

در صورتی که به مسائل هک و تروجان های آن آشنا باشید قصد داریم ترفندی برای شما بازگو کنیم. مطمئنأ میدانید در صورتی که با استفاده از برنامه های تروجان ساز یک تروجان بسازید، فرمت این فایل سرور exe. خواهد بود. اما ما قصد داریم تا ترفندی کوچک را به شما آموزش دهیم که با استفاده از آن میتوانید بدون نیاز به نرم افزار خاصی در عین حالی که فرمت فایل exe است اما با فرمت jpg. و یا هر فرمتی که شما دوست دارید نمایش داده شود.


تبدیل فولدر به درایو در ویندوز XP
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 15:5

حتماً شما نیز به هنگام کار با کامپیوتر با فولدرهایی بیش از سایر فولدرها سروکار دارید و بیشتر از آنها استفاده می کنید. برای دسترسی سریعتر به آنها میتوانید این پوشه ها را به یک درایو تبدیل کنید تا از طریق My Computer مستقیمأ به آنها دسترسی داشته باشید. در این ترفند به معرفی نحوه این کار خواهیم پرداخت.


تبدیل متن به گفتار با ساخت یک فایل سخنگو!
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 15:4

احتمالأ شما نیز تاکنون با استفاده از نرم افزارهای مختلف و یا از طریق قسمت Speech ویندوز XP متون خود را به گفتار تبدیل کرده اید. به طوریکه متن را تایپ نموده و کامپیوتر آن را برای شما میخواند. اما شاید برای شما نیز جالب باشد که بتوانید خودتان به سادگی همچین برنامه ای بسازید! به طوریکه خروجی شما یک فایل کوچک شده که با اجرای آن و تایپ حروف کامپیوتر آن را برای شما میخواند! قطعأ این راه سریعترین و جذاب ترین راه برای تبدیل نوشتار به گفتار است!


جلوگیری از هک شدن وبلاگ
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 15:2

همانطور که اطلاع دارید جدیدأ هک شدن وبلاگها توسط هکر ها رایج شده است. به طوری که هر هکر یا گروه هکری کار هک خود را با هک وبلاگ ها آغاز میکند. میتوان گفت وبلاگ نیز یک سایت رایگان است اما امنیت این وبلاگها بر عهده کیست؟ میتوان به اطمینان گفت 99% امنیت وبلاگها در دست صاحبان وبلاگ است. در صورتی که مدیریت یک وبلاگ را بر عهده دارید حتماً این مطلب را بخوانید زیرا ترفندهایی بسیار مفید پیرامون جلوگیری از هک شدن وبلاگتان به شما معرفی کرده ایم


روشهایی برای کاهش Spam
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 15:1

اسپم به زبان ساده ایمیلهای ناخواسته ای است که معمولأ به صورت انبوه برای شما ارسال میشوند. اسپمها یکی از متداولترین و در عین حال منفی ترین جنبه های دارا بودن یک آدرس Email است. با این که در حال حاضر و با توجه به تکنولوژی های موجود امکان حذف کامل این نوع از نامه های الکترونیکی ناخواسته وجود ندارد، ولی قصد دارم روش هایی را به شما معرفی کنم که با استفاده از آنها می توانید تعداد دریافت آنها را کاهش دهید.

Spam، نسخه الکترونیکی از "نامه های بدرد نخور" است. واژه Spam به پیام های الکترونیکی ناخواسته، اطلاق می گردد. این نوع از نامه های الکترونیکی ارتباط مستقیمی با ویروس نداشته و حتی ممکن است پیام هائی که از منابع معتبر ارسال شده اند نیز در زمره این گروه قرار گیرند.


تعیین تاریخ انقضا برای رمز عبور حساب های کاربری در ویندوز XP
نوشته شده توسط رحمان فرهادی در ساعت 14:59

همانطور که میدانید هر کاربر در ویندوز XP میتواند برای حساب کاربری خود رمز عبور تعیین کند؛ به طوریکه تنها با وارد نمودن رمز عبور امکان ورود به محیط ویندوز مهیاست. این رمز عبور به طور پیش فرض تاریخ انقضایی ندارد و همیشگی است و تا زمانی که مجددأ توسط کاربر تغییر نکند پابرجا خواهد ماند. اما شاید شما دوست داشته باشید که برای رمز عبور حساب کاربری خود در ویندور تاریخ انقضایی تعیین کنید. بدین گونه که به عنوان مثال بعد از 14 روز رمز باطل شده و از سیستم محو گردد و طبعأ پس از آن دیگر برای ورود به ویندوز به وسیله آن حساب کاربری نیاز به وارد کردن پسورد نخواهد بود. جالب است بدانید این کار بدون نیاز به برنامه جانبی خاصی و تنها از طریق محیط ویندوز و رجیستری امکان پذیر است. هم اکنون به معرفی این ترفند میپردازیم.